Що треба знати про поведінкові фактори ранжування сайтів?

Як просунутися в інтернеті, коли рівень конкуренції такий високий? У 2021 році недостатньо просто створити якісний веб-ресурс і наповнити його корисним контентом. Сучасне просування сайтів у топ передбачає облік цілого ряду метрик та показників, орієнтованих на ЦА, використання яких дозволяє значно покращити позицію у видачі з питань, що цікавлять, і збільшити обсяг трафіку. І поведінкові чинники є одним із ключових аспектів, на які слід звернути увагу.

 

Класифікація поведінкових факторів

 

Поведінкові чинники під час ранжирування сайтів – це низка метрик, які враховують дії відвідувачів ресурсу. Таким чином пошукові системи дізнаються, наскільки цікавий та зручний сайт відвідувачам, а також як вони на нього потрапили.

 

Існує два основні види поведінкових факторів:

  • ★ внутрішні ‒ враховують поведінку користувача безпосередньо на сайті;
  • ★ зовнішні – збирають інформацію про те, як користувач діяв, коли знаходився на сторінці пошукової видачі.

povedencheskie-faktory-ranzhirovaniya-sajtov-003

Внутрішні фактори поведінки

 

До основних внутрішніх поведінкових чинників слід зарахувати:

  1. ★ Показник відмов. Вважається одним із найважливіших поведінкових факторів. Демонструє кількість користувачів, які залишили ваш сайт протягом надзвичайно короткого часу. Термін, як правило, варіюється від 15 до 60 секунд. Важливо, що якогось правильного показника відмов немає. Оптимальний результат залежить від сфери сайту та цілей, які переслідує його власник. Якщо цей показник високий, то це говорить про низьку якість контенту або погану роботу сайту (довгі завантаження, підвисання і т.д.). Також слід зазначити, що в Google Analytics до показників відмов відносяться і ті користувачі, які переглянули лише одну сторінку.
  2. ★ Час на сайті. Це метрика, яка враховує інтервал між першою та останньою дією користувача на інтернет-ресурсі. Як правило, даний поведінковий фактор високо оцінюється новинними та розважальними веб-сайтами. Адже саме з його допомогою можна виміряти рівень залучення ЦА. Якщо користувачі на вашому сайті проводять більше часу, Google зрозуміє, що тут знаходиться корисний або цікавий контент.
  3. ★ Глибина перегляду. Цей показник демонструє кількість сторінок, які користувач переглядав за один сеанс відвідування. Якщо відвідувач переходить зі сторінку на сторінку, це свідчить про те, що представлений контент має високу цінність.

povedencheskie-faktory-ranzhirovaniya-sajtov-001

Зовнішні фактори поведінки

 

До зовнішніх поведінкових факторів, які враховуються SEO-фахівцями, слід зарахувати:

  1. ★ CTR СНІПЕТ. За допомогою цього показника пошукові системи намагаються зрозуміти, наскільки сайт відповідає отриманому запиту. Для того, щоб поліпшити цей показник, слід приділити увагу сніппету. Даний елемент повинен продемонструвати релевантність пошуковому запиту і переконати користувача, що саме на вашому сайті знаходиться необхідний для нього контент. Сніппет складається з мета-тегів Title і Description, проте досить часто пошукові системи додатково відображають розміщений на сайті контент. Досить часто SEO-фахівці використовують смайлики та емодзі для привернення уваги більшої кількості відвідувачів.
  2. ★ Трафік з бренду. Ще один важливий показник, що стосується безпосередньо впізнаваності бренду. Якщо користувачі часто пишуть назву компанії або її продукту (послуги), це свідчить про те, що бренд досить впізнаваний серед цільової аудиторії.
  3. ★ Кількість прямих відвідин сайту. Від загальної кількості відвідувачів дану метрику відрізняє той факт, що тут враховуються лише ті клієнти, хто ввів URL-адресу в адресний рядок веб-браузера або перейшов на сайт через збережену вкладку.
  4. ★ Трафік через соціальні мережі. Цей показник враховує, наскільки користувачі діляться переглянутим контентом через соцмережі.
  5. ★ Повернення на сторінку пошуку. Цей показник легко сплутати з показником відмов, проте його принцип зовсім інший. Він показує, що користувач повернувся на сторінку видачі і продовжив шукати потрібний для нього матеріал.
  6. ★ Єдиний перехід із пошукової видачі. Показник обернений до попереднього. Демонструє, що сайт виконав завдання та якісно поінформував користувача.

povedencheskie-faktory-ranzhirovaniya-sajtov-005

Навіщо пошукові системи збирають інформацію з поведінкових факторів?

 

Головною метою пошукових систем при збиранні даних про поведінкові фактори є виявлення закономірностей, що стосуються певних ресурсів. Це дозволяє надавати користувачеві найрелевантніші сторінки, які повністю відповідають пошуковому запиту.

 

Google збирає цю інформацію з таких джерел:

  • ★ веб-браузера Chrome ‒ враховується історія та збережені закладки;
  • ★ статистики пошукової видачі;
  • ★ спеціальної системи аналітики ‒ Google Analytics.

povedencheskie-faktory-ranzhirovaniya-sajtov-18

Як покращити показники поведінкових факторів?

 

Все існує два способи покращення поведінкових факторів: накрутка та доопрацювання. Перший варіант — це штучний спосіб, який приведе до досить швидкого результату. Однак, Google не схвалює такі дії. Їх використання – це ризик, який може спричинити 6-місячному бану.

 

Доопрацювання сайту – це допустимий спосіб покращити веб-ресурс. Він вимагатиме тривалого вкладення сил, проте з його допомогою можна значно збільшити рівень конверсії на сайті, що дуже важливо для E-commerce.

 

До основних способів покращити привабливість сайту для користувачів слід зарахувати:

  1. ★ Привабливість сніпету. Налаштовуючи сніпет, не забувайте використовувати красиві Title та Description. Також використовуйте мікророзмітку та емодзі.
  2. ★ Швидкість завантаження. Якщо ваш ресурс довго завантажується, то користувачеві набридне чекати навіть за наявності дуже якісного контенту.
  3. ★ Мобільна версія. Трафік від мобільних пристроїв стає дедалі більше. Відсутність версії для смартфонів не лише враховується Google, а й користувачами, які почнуть оминати ваш сайт.
  4. ★ Релевантність. Контент має бути корисним та цікавим. В іншому випадку відвідувачі надовго на сайті не затримаються.
  5. ★ Юзабіліті. Зверніть увагу на розробку комфортабельного UI. Таким чином ви зробите свій сайт привабливішим та функціональнішим одночасно.
  6. ★ Оновлення контенту. Регулярно оновлюйте популярні статті, щоб надати новий поштовх до кількості відвідувань. Пошуковики дуже люблять, коли веб-майстри оновлюють раніше подану інформацію.

povedencheskie-faktory-ranzhirovaniya-sajtov-006

Чи впливають фактори на ранжування сайтів

 

Як бачите, поведінкові фактори мають значний вплив під час ранжування сайтів. Google офіційно не використовує подібну термінологію, однак у ряді патентів корпорації можна помітити, які технології вона використовує для збирання тієї чи іншої інформації.

 

Просування через поведінкові фактори нескладне, однак сайт має довгий шлях. Зробіть ресурс комфортним для користувача та додайте релевантний контент. Ці фактори незмінно приваблюють нових відвідувачів.

 Інші статті на тему
СТАТТІ ЗА ТЕМОЮ: